Energie firemních akcí
Houstone, máme problém. Zase bude bowling…
Je to tady zase. Ještě ani nezačal podzim a už se o tom mluví. Vánoční večírek. Oblíbená párty zaměstnanců, ale velká výzva pro všechny, kteří ho mají na starost. Proto se pojďme společně podívat na všechny slasti a strasti, které vás na cestě za dokonalým eventem mohou potkat. Pro začátek se zaměřme na to, jak lze firemní oslavu Vánoc pojmout. Obecně můžeme postoj k vánočním večírkům rozdělit do 3 skupin. Schválně, poznáváte vaši firmu alespoň v jednom bodě? Vánoce pro vás neexistují. Každoročně připravíte malou vánoční oslavu v kuchyňce, kde si vzájemně popřejete pěkné svátky a hurá domů. A aby se neřeklo, tak uvaříte alespoň vánoční punč, předložíte pár kousků cukroví a rozdáte vánoční PFko. Hm. Ať žije bowling! Zamluvená bowlingová dráha, pivovar, pizzerie a při troše fantazie letos možná půjdete společně i na tu únikovku. Zaměstnanci jsou po tolika letech na tento program tak zvyklí, že už nic dalšího ani dělat nechtějí. Vy, kteří víte, že vánoční večírek je skvělý způsob odměny. Je to jedinečná příležitost, jak dát svým zaměstnancům, obchodním partnerům nebo dodavatelům něco víc. Můžete jim poděkovat a ještě posílit vzájemné pouto. Pomocí vánočního večírku budujete nejen značku a dobrou pověst firmy, ale také loajalitu svých lidí. Zaměstnanci se každoročně na večírek těší, což ve výsledku pro firmu přináší lepší výsledky, než placená reklama ve vyhledávačích. Dobré jméno jinak než tvrdou prací a péčí o ty nejcennější nezískáte.
Nejde jen o zábavu, důležitější je přidaná hodnota
Že není večírek jako večírek, jsme si už řekli. A teď něco k jeho přesahu. Jde o skvělý marketingový nástroj, kde sice odměna pro zaměstnance hraje důležitou roli, není ale hlavním cílem. Jak vytěžit potenciál vánočního večírku na maximum? O jaké přidané hodnotě mluvíme?- Komunikace směrem do firmy. Každý zaměstnanec chce cítit, že si jeho odvedené práce zaměstnavatel váží. To jde ruku v ruce s úctou a respektem. V dnešní hektické době, kdy je drtivá většina firem orientována pouze na výkon, je přesně toto ta přidaná hodnota, která převáží pomyslnou misku vah na vaši stranu. A jak lépe ocenit své zaměstnance než úžasnou párty na konci roku?
- Externí komunikace firmy. Pokud dodáte večeru například filantropický rozměr, vytvoříte si příležitost, jak ve svém oboru zazářit a svou konkurenci zanechat daleko za sebou. Nebojte se dát vědět do světa, že jste udělali něco pro druhé. A věřte tomu, že o Vánocích z toho budou mít všichni dvojnásobnou radost.
- Budujeme značku - a to nejen směrem k zaměstnancům. Pokud se rozhodnete udělat speciální vánoční párty pro své dodavatele, vybrané klienty, potenciální investory nebo je “jen” přizvete na váš firemní večírek, zaručujeme vám, že si vás budou pamatovat mnohem lépe a vaše vztahy dostanou jiný rozměr.