Alchymie rozvoje

Firemní kultura

„Firemní kultura je abstraktní esencí každé společnosti. Buď se vytvoří sama nebo je aktivně kultivována. V České cestě ji pečlivě pěstujeme již čtvrt století. Jsme spíš společenství než klasická firma, o to důležitější tato péče je. Klientům pomáháme vdechovat rozmanitost a osobitost do jejich firem a díky tomu udržovat a přitahovat správné lidi."

Daniel Drahanský
Lektor, konzultant

Jak posilovat firemní kulturu

Firemní kultura nejsou plakáty, které visí na zdi v zasedačkách, chodbách a vstupních halách firem. Firemní kultura je to, jak lidé ve firmě doopravdy žijí - jak se chovají k sobě navzájem, k novým kolegům, k návštěvníkům firmy, k obchodním partnerům i kuchařce v kantýně. Přechod práce do hybridního či online režimu přináší firmám v této oblasti nové výzvy. Zaměstnancům pomáháme pochopit firemní hodnoty i firemní pravidla, rozdíly mezi lidmi a jak z nich těžit ku prospěchu jednotlivců i celku, pomáháme procházet těžkými změnami, bez kterých by firma nepřežila nebo které jí pomohou zvýšit efektivitu.

Dílčí témata firemní kultury

Diverzita

Každý člověk je jiný a je to tak v pořádku. Potřebujeme stále častěji spolupracovat s různými skupinami lidí i různými osobnostmi, které se od nás mohou lišit v mnoha směrech. Vedeme účastníky k tomu, aby dokázali rozdílům nejen porozumět a přijímat je, ale aktivně s nimi pracovali a využívali je k vyšší efektivitě.

Change management

Firmy potřebují umět rychle reagovat na změny. A změny přicházejí čím dál častěji. Prvním krokem je racionálně zpracovat všechny fáze, kterými musí firma projít k tomu, aby změna proběhla. Druhým krokem je provést procesem změny i zaměstnance, pro které bývá celá situace i cesta ke změně často velmi náročná a nepříjemná.

Firemní hodnoty

Firemní hodnoty korespondují s posláním firmy. Ve velkých a mezinárodních firmách hodnoty často definuje vedení na nejvyšších úrovních společnosti a následně je komunikuje směrem dolů mezi zaměstnance. Pomáháme účastníkům nejen porozumět firemním hodnotám, ale také je uvádět do každodenního života.

Industry 4.0

I 4.0 znamená především změnu způsobu myšlení lidí, firem a celé lidské společnosti. Nejde jen o digitalizaci a robotizaci, konkrétní technologie. Klíčové je dělat chytré věci chytře. I 4.0 je již reálnou součástí našich životů. Hlavními oblastmi rozvoje lidí pro I 4.0 jsou: kreativita, zvládání procesů změny, schopnost systémového a kritického myšlení, schopnost učit se, nebát se chyb, otevřená komunikace, kooperativní jednání, psychická a fyzická odolnost vůči zátěži.

Procesy

Nastavené procesy ve firmách usnadňují řízení. Zefektivňují práci, zvyšují bezpečnost, udržují pořádek a přehled, eliminují rizika. Pro zaměstnance je důležitější pochopit smysl a důvod pro zavádění těchto procesů a pravidel, než učit se nazpaměť jejich definice. Konkrétní procesy, které se ve firmách zavádějí nebo školí, přímo propojujeme s každodenní praxí a ukazujeme jejich přínos.

Reference

Alchymie rozvoje
Leadership Akademie - RAMIRENT

Prohlédnout

Alchymie rozvoje
Multikulturní workshop pro teamleadery

Prohlédnout

Alchymie rozvoje
Workshopy spokojenosti

Prohlédnout

Klienti říkají

„Hledali jsme partnera, který pochopí naše proč, má obdobné hodnoty a je invenční. Na Českou cestu jsme dostali referenci: kreativní přístup k řešení zadání, empatie a snaha být na jedné vlně s klientem. To, že jsme si vybrali správně, jsme zjistili hned po prvním školení. Nejen že nám přinesli místo prezentace koláž na balicím papíře, ale i velmi rychle pochopili, čeho chceme dosáhnout a šli tomu naproti. Získali si nás. Provázeli nás úspěšně projektem firemních hodnot s cílem jejich rozšíření mezi širší management. Spolupráce s Českou cestou je pro nás příjemná, užitečná, inspirativní a navíc zábavná.“

Monika Vondráková
Brand director, ABRA

Dejte nám vědět, co vás zajímá

Vaše osobní údaje budou zpracovány podle našich zásad zpracování osobních údajů.